MuseumJeugdUniversiteit: Coole Wateren (college 3)

12 september 2021
Kosten€ 20,00 voor 4 lessen
Tijdvanaf 09.45 uur
Voor wie?8 t/m 12 jaar

De MuseumJeugdUniversiteit organiseert bijzondere kindercolleges. Wetenschappers, onderzoekers en experts geven antwoord op spannende vragen over de collectie en tentoonstellingen. Ook in Museum Gouda!

Museum Gouda laat in Koele Wateren coole schilderijen zien met het thema 'water'. De colleges ‘Coole Wateren’ van de Museum Jeugd Universiteit gaan dan ook over water. Grijp je kans en verdiep je in Gouda en het water: toen, nu en in de toekomst. Ontdek alles over de tentoonstelling Koele Wateren. Stel je vragen aan de wetenschapper die scheepswrakken van oude schepen onderzoekt. Natuurlijk gaat het ook over de toekomst: staat Gouda in het jaar 2200 ècht onder water? En waarom is de plastic soep in onze oceanen niet zo lekker?

College 3: Lust jij plastic soep?
Dit college maken we een uitstapje naar de toekomst: de plastic soep in zee. Plastic afval komt steeds meer voor in het water en zorgt voor plastic eilanden in oceanen. Wat doet het met mens, dier en zee? En … wat doe je eraan? In dit werkcollege van Annemijn Lamerigts van stichting Technotrend kun je al je vragen stellen, maar word je ook zelf aan het werk gezet. Denk mee en word een Plastic Soep Held!