Museum Jeugd Universiteit | college 1 (VOL)

26 januari 2020
Kosten20 euro voor 4 lessen
Voor wie8 t/m 12 jaar

De Museum Jeugd Universiteit organiseert bijzondere kindercolleges. Wetenschappers, onderzoekers en experts geven antwoord op spannende vragen over de collectie en tentoonstellingen. Ook in Museum Gouda!

De serie colleges in Museum Gouda sluit aan bij de familietentoonstelling Cold Case Gouda (van 22 januari t/m 3 mei 2020). Bij archeologische opgravingen rond de Sint Janskerk zijn opvallend veel kinderskeletten gevonden. De grote vraag is: wat is er gebeurd? Stap in de wereld van archeologie en word zelf onderzoeker!

Les 1 (26 januari) Wat is er met de kinderen gebeurd?

Rondom de Sint Jans-kerk werden vroeger veel mensen begraven. Op één speciale plek zijn graven van kinderen gevonden. Aan de hand van hun botten kun je van alles afleiden: waaraan ze zijn gestorven, wat ze aten, hoe oud ze waren. De archeologen van de archeologische vereniging Golda vertellen je er alles over en je gaat zelf ook aan de slag als archeoloog.

Expert: Archeologische Vereniging Golda

Aanmelden is niet meer mogelijk (vol).