Verhaal op zaal bij de stadsmaquette

Tijd12.00-12.30u
Kosten5 euro

Bewonder de gedetailleerde maquette van de stad in 1562 en ontdek hoe de stad Gouda zich ontwikkeld heeft in de loop van de eeuwen. De gids van Museum Gouda neemt je mee in de turbulente geschiedenis van de stad.

Met de interactieve stadsmaquette maak je een sprong in het verleden en reis je af naar 1562. Ontmoet de rijke bierbrouwer Dirck van Reynegom. Zie hoe Anna Mantgens wordt lastiggevallen en haar belager wordt gestraft. Ontdek waarom de kolossale Sint-Janskerk in puin ligt. Of kom te weten hoe de stad wordt verdedigd.

De maquette van Gouda is al indrukwekkend, maar met de toelichting van de gids en de interactieve tool komen de verhalen van de stad pas echt tot leven. Dwaal door de stad, ontdek, kijk, luister, zoom in en beleef Gouda in de zestiende eeuw. Een levensgrote tijdlijn vertelt je aan de hand van prachtige illustraties alles over de geschiedenis van Gouda van het eerste begin in het jaar 1000, tot nu. Na je bezoek, bekijk je de stad met andere ogen.

Tickets
Tickets voor Verhaal op zaal bij de maquette zijn verkrijgbaar bij de kassa van het museum en kosten 5 euro.

Ingang
Als je speciaal voor de maquette komt, kom dan bij de ingang Achter de Kerk.