Kinderen

Er is van alles te doen in ons museum, voor volwassenen én voor kinderen. Maak je eigen mini-museum met onze tablet tour, ga creatief aan de slag in het atelier of ontdek binnenkort met de familie-audiotour Hete Vuren.

En... kinderen tot en met 17 jaar hebben altijd GRATIS toegang!

Bekijk het actuele aanbod hieronder of op deze pagina.

Super Cool Kidsfeest op de Markt

Kom op woensdagmiddag 22 mei van 13.00 – 17.00 uur naar het Super Cool Kidsfeest. Het allerleukste gratis kinderfeest op de Markt in Gouda. Het feest wordt georganiseerd als afscheid van de kinderburgmeester en – wethouders van Gouda. Museum Gouda is erbij. Jij ook?

Minimuseumtour met Mara

Wanneerdagelijks tijdens openingstijden
Kostengratis
Duurcirca 45 minuten
Leeftijdvanaf 8 jaar

Ga je mee met Mara op ontdekkingstocht? Met een tablet verken je het museum, komen voorwerpen tot leven en maak je je eigen mini-museum. Heb je alle opdrachten uitgevoerd? Dan is je mini-museum compleet en mag je bij de kassa een verrassing ophalen!

Vlieg als een vogel boven de stad!

Neem een kijkje bij de levensgrote maquette van Gouda in het jaar 1562. Met behulp van interactieve schermen vlieg je als een vogel boven de huizen en kom je van alles te weten over de stad van toen.

Word Museuminspecteur!

Ken je de museuminspecteurs al? Als museuminspecteur bepaalt jouw kind zelf wat hij of zij van ons museum vindt. Is er genoeg te doen voor kinderen? Kun je de wc makkelijk vinden? Stuur jouw inspectie in en maak kans op leuke prijzen.

Doe mee via www.museumkids.nl.