Zotte inval! (op Zotte Zaterdag)

22 oktober 2022
Tijd13.00 - 16.00 uur
ToegangMelden in de museumtuin
Kosten rondleidinggratis

Op Zotte Zaterdag vertellen we het verhaal van Gouda in 1511, toen ‘Lof der Zotheid’ verscheen. Het baanbrekende en nog altijd actuele boek van Erasmus, een van de beroemdste inwoners van Gouda. In Museum Gouda kun je meedoen aan de Zotte Inval!

De Zotte Inval
Beleef Museum Gouda eens op een heel andere manier en laat je rondleiden door een Zot! Doe mee aan de Zotte Inval en meld je tussen 13.00 en 16.00 aan in de museumtuin. Onze zotte rondleiders nemen je onder hun hoede en laten je in circa 20 minuten de Zotte stekjes in het museum zien. Van de apotheek, de stadsmaquette tot de spannende martelwerktuigenkelder voor een zotte stap terug in de geschiedenis van de stad. Deze Zotte rondleidingen zijn gratis. Wil je na de rondleiding het museum verder ontdekken, dan koop je een regulier ticket bij de entree van het museum.

Vooraf aanmelden is niet mogelijk, de rondleidingen starten organisch zodra er een groepje klaarstaat.