Open Monumentendag & concert Camerata Capelle

Kosten Gratis toegang Gasthuiskapel
IngangOosthaven 9
Reserveren Reserveren verplicht

In het weekend van 11 en 12 september is het weer Open Monumentenweekend! Museum Gouda is dan voor een deel gratis geopend voor publiek. De fraaie Gasthuiskapel, met de 16e-eeuwse altaarschilderijen, kan van 11.00 tot 17.00 uur gratis, maar wel op reservering, worden bezocht, via ingang Oosthaven 9. Voor de rest van het museum gelden de normale entreeprijzen.

Op zaterdag zijn er gratis verhalen in de Gasthuiskapel aansluitend op het thema van Open Monumentendag: Mijn monument is jouw monument!

Op zondag van 11.00 tot 12.00 uur kun je het Oude Hollandse Waterlinie concert bijwonen. Het klassieke concert door Camerata Capelle wordt afgewisseld met verhalen over de rol van de Vestingsteden in de geschiedenis van de Oude Hollandse Waterlinie en het Rampjaar 1672, verteld door theatermaker Michiel van de Burgt. De toegang is gratis. Vanwege de coronamaatregelen zijn er maar 40 plekken, daarom is reserveren verplicht.

Reserveren gaat via onderstaande links: